بازی اوکی

بازی اوکی یکی از بازی های فکری، هیجان انگیز و تاریخی است که در ترکیه بسیار محبوب است و در مکان های عمومی مانند کافی شاپ ها انجام می شود. یادگیری این بازی پوکر در ترکیه آسان است و افراد می توانند با یک بار دیدن فیلم های آموزشی و مطالعه مقالات مرتبط آن را بیاموزند. در بازی اوکی از کاشی های کوچکی استفاده می شود که تعدادشان زیاد است و افراد باید کاشی های هم رنگ را در کنار یکدیگر قرار دهند.

ثبت نام و دریافت بونوس

معرفی بازی اوکی

معرفی بازی اوکی

بسیار خوب، بازی دارای آموزش های مختلفی می باشد که برخی از این آموزش ها به صورت ویدئویی و برخی دیگر به صورت مقالات آموزشی می باشد که با مراجعه به گوگل می توانیم به آن ها دسترسی داشته باشیم. در این بازی با توجه به اینکه 104 کاشی در دستان بازیکن قرار می گیرد، افراد باید بتوانند تعداد کاشی های مورد نیاز را که پنج عدد هستند، در کنار یکدیگر هم رنگ قرار دهند. این بازی که از ترکیه شروع شده است همیشه به عنوان یک بازی آنلاین اوکی پذیرفته شده است و افراد غیر ترک نیز به صورت آنلاین این بازی را انجام می دهند. علاوه بر بازی آنلاین این بازی، می‌توانیم بازی را از دیجی کالا بخریم و به عنوان یک دوست یا خانواده بازی کنیم.

شروع بازی اوکی

خب، بازی اوکی با 14 مهره برای هر بازیکن شروع می شود. دیلری که بازی اوکی را شروع می کند 15 مهره دریافت می کند که آنها را روی تخته مقابل خود قرار می دهد. سپس دیلر یک مهره استفاده نشده را از تخته خود جدا می کند و آن را در مقابل بازیکن سمت راست او قرار می دهد.

بازیکنان سعی می کنند مهره های خود را به ترتیب رنگ یا از تعدادی رنگ مختلف مطابقت دهند. این دسته باید شامل حداقل 3 مهره و حداکثر 13 مهره باشد. اگر بازیکن بعدی فرصت استفاده از مهره ای را داشته باشد که بازیکن قبلی حذف کرده است، آن مهره را می گیرد. اگر بازیکن بعدی نمی خواهد مهره را بگیرد، می تواند در وسط بازی تکه ای از مهره ها را بردارد و مهره ای را از دستش بردارد.

بازی تا زمانی ادامه می یابد که اولین بازیکن بتواند تمام 14 مهره خود را دسته بندی و اعتبار سنجی کند و برنده بازی اعلام شود.

متعلقات در بازی اوکی

شامل 4 تخته می باشد جهت چیدن کاشی ها می باشد
شامل 104 کاشی شماره دار و 2 کاشی با علامت دایره است که در مجموع 106 کاشی می شود
کاشی ها از شماره 1 تا 13 و در چهار رنگ می باشند.

ثبت نام و دریافت بونوس

این بازی چه قوانینی دارد؟

این بازی چه قوانینی دارد؟

این بازی نیز مانند سایر بازی های دوره ای قوانینی دارد که بازیکنان می توانند با رعایت آنها برنده شوند. یک قانون بسیار مورد استفاده در سایت بازی انفجار بازی اوکی است که افراد باید بتوانند تعداد کاشی های خود را در یک رنگ قرار دهند و امکان قرار دادن رنگ ها در کنار یکدیگر و به صورت افقی وجود دارد.

بازی اوکی قوانین و اصول خاصی دارد که بازیکنان برای برنده شدن باید از آنها پیروی کنند. یکی از اصول مهم این بازی امکان ایجاد مجموعه ای از کاشی های هم رنگ است. این خوشه ها می توانند از کاشی های افقی، عمودی و حتی مورب تشکیل شوند. این اصل به بازی اعتبار و تاکتیک می بخشد و بر اهمیت مدیریت کاشی ها و ایجاد ترکیب مناسب تاکید می کند. با پیروی از این قوانین و تکنیک ها، بازیکنان می توانند بهترین عملکرد خود را داشته باشند و در بازی اوکی برنده شوند.

بازی اوکی، تعیین دیلر به صورت توافقی یا رندوم انجام می‌شود و در دست‌های بعدی، نوبت به ترتیب به افراد به صورت جلوگیری از ساعت دیگر می‌رود. سپس مهره های بازی به 21 دسته مخفی 5 تکه تقسیم می شوند. دیلر مهره اضافی را نیز نگه می دارد. تعداد مهره هایی که جلوی هر بازیکن قرار می گیرد اصولاً ثابت نیست، اما رایج ترین حالت این است که 6 مهره جلوی دیلر قرار می گیرد.

دیلر دو بار تاس می اندازد تا دو لباس را مشخص کند. در اینجا، محاسبه از چپ به راست با نتیجه اولین قالب تعیین می شود. سپس قالب اضافی روی شمع انتخاب شده قرار می گیرد و نتیجه قالب دوم تکرار می شود. هنگامی که یکی ازمهره های موجود در دسته با مهره های اضافی روی آن آشکار می شود، دیلر آن مهره را از دسته خارج می کند و آن را روی دسته های مرتبطه قرار می دهد.

توجه به این نکته ضروری است که اگر دور انداختن یک جوکر باشد، دوباره در جای خود قرار داده می شود و دیلر دوباره تاس را می اندازد تا مهره دیگری را به عنوان جوکر انتخاب کند. مهره آشکار شده در این مرحله به عنوان جوکر واقعی بازی مشخص می شود.

آیا بر روی این بازی شرط بندی می شود؟

اکثر بازی ها بر اساس بازی هایی هستند که با کارت و امتیاز انجام می شوند، اما درآمد بسیار کمی در این بازی به دست می آید. فروش بازی های OC این بازی را در اختیار افراد قرار می دهد تا بازی های خود را انجام بدهند. با شخصی سازی این بازی، افراد می توانند آن را در گروه دوستان یا گروه های خانوادگی بازی کنند و از آن به عنوان یک بازی سرگرم کننده استفاده کنند.

بازی اوکی امکان دانلود دارد؟

دانلود Okey ترکیه همیشه در ایران طرفداران زیادی داشته است و به نظر می رسد Okey بیشتر به صورت حضوری پخش می شود. افرادی که در ترکیه هستند همیشه از این بازی برای تفریح ​​در کافه ها و خانه های مختلف استفاده می کنند. با توجه به اینکه چندین نسخه نرم افزاری از این بازی وجود دارد، خیلی ها آن را دوست نداشتند. به نظر می رسد این بازی به عنوان یک بازی تاریخی شناخته می شود و همیشه انجام آن به صورت حضوری سرگرم کننده تر است.

ثبت نام و دریافت بونوس

مهم ترین ترفند های بازی اوکی کدامند؟

مهم ترین ترفند های بازی اوکی کدامند؟

بازیکنان هر بازی با دانستن ترفندها می‌توانند به برنده شدن نزدیک‌تر شوند و یکی از مهم‌ترین ترفندها این است که افراد باید کاشی‌های خود را بشناسند و رنگ‌های آن‌ها را انتخاب کرده و در کنار یکدیگر قرار دهند. به غیر از این ترفندها، بسیاری از بازیکنان در حین انجام بازی به دنبال ترفندهای دیگری می گردند که می توانند از آنها برای بردن بازی استفاده کنند.

تعداد نفرات لازم برای این بازی چند نفر است؟

این بازی در گروه های کوچک انجام می شود و محدودیت های خاصی برای حضور افراد در این بازی وجود دارد. برای انجام هر یک از بازی ها دو نفر برای شروع بازی لازم هستند و پس از آن تعداد نفرات این بازی حداکثر باید چهار نفر باشد. تعداد افرادی که در این بازی حضور دارند باید بتوانند با استفاده از کاشی ها و قرار دادن آنها در کنار یکدیگر با استفاده از رنگ دلخواه شما در ابتدای بازی، پیروزی شما را مشخص کنند.

بازی اوکی را چگونه دانلود کنیم؟

با توجه به اینکه این بازی به صورت حضوری طرفداران زیادی دارد، می توان آن را به دو صورت مجازی و آنلاین بازی کرد. خوب ما می توانیم بازی را با استفاده از فروشگاه های مجازی مختلف دانلود کنیم و به صورت گروهی با قیمت های مختلف به فروش می رسد و می توانیم با استفاده از نرم افزارهای مختلف مانند دیجی کالا آن را انجام دهیم.

ثبت نام و دریافت بونوس

نکات بازی اوکی

نکات بازی اوکی

اگر کاشی حکم را بدست آورید در هر جایی می توانید از آن استفاده کنید.

کاشی دایره می تواند بجای حکم در رنگ حکم نقش آفرینی کند ولی اختیار نشتن هرجای بازی را ندارد و فقط در رنگ خود می تواند ظاهر شود.

در چیدمان بصورت اعداد ترتیبی پشت سر هم عدد یک می توانبد بعد از عدد 13 قرار بگیرد.

در ابتدای بازی برای هر رنگ ضریبی در نظر گرفته می شود که پس از اوکی دادن یکی از افراد، عدد مورد نظر ضربدر میزان اعداد بازنده ها می شود و به عنوان نمره منفی درج می گردد.

در انتها کسی می تواند اوکی دهد و به بازی خاتمه دهد که همه کاشی ها در تخته خودش یا به ترتیب از یک رنگ و یا در دسته های سه به بالا در یک عدد با رنگ های مختلف داشته باشد.

پس از اتمام، اعداد باقی مانده افراد که اوکی نشده ضربدر ضریب حکم و به عنوان نمره منفی یادداشت می شود.

کسی که کمترین اعداد منفی را داشته باشد برنده این بازی خواهد بود.

بازی اوکی در ترکیه

ترکیه مقصدی است که گردشگران کشورهای مختلف برای یک سفر هیجان انگیز انتخاب می کنند و هر آنچه که برای ایجاد خاطره نیاز دارند در دل خود دارد. همه چیز از شهرهای قدیمی با بقایای ساختمان ها از امپراتوری عثمانی گرفته تا شهرهای بزرگ با سواحل زیبا در تمام طول سال و جریان دائمی گردشگران. با قدم زدن در شهرهای ترکیه، می توانید هماهنگی گردشگران قدیمی و مدرن و شلوغی را ببینید که به زبان های مختلف چت می کنند.

در ترکیه کافه هایی با قهوه های مخصوص ترکی و رستوران های ترکی با غذاهای سنتی نیز در همه کشورها شهرت زیادی دارند، بازی های قدیمی و جدید هستند که طرفداران زیادی دارند و می توان گفت که این سرگرمی خودش را بازی می کند. نقش جاذبه های گردشگری در کشور در این مطلب به معرفی یک بازی محبوب در این کشور می پردازیم که طرفداران زیادی به تخته نرد در این کشور دارد.

جوکر در بازی اوکی چگونه مشخص میشود؟

در بازی اوکی جوکر یا مهره اوکی به عنوان یک مهره خاص شناخته می شود و با سایر مهره ها متفاوت است. جوکر نقش مهره اوکی را در بازی ایفا می کند و از تعداد مهره های معمولی بیشتر از اعداد استفاده می کند. به عنوان مثال، اگر عدد 6 مشکی باشد، جوکر 7 مشکی است و می تواند هر قطعه دلخواه دیگری را پر کند.

برای جلوگیری از اشتباه در شناخت مهره جوکر، معمولاً آن را به صورت وارونه روی تخته بازی قرار می دهند که به عنوان یک قطعه خاص و جداگانه با آن برخورد می شود. اگر یک جوکر به اشتباه حذف شود و بازیکن بعدی متوجه شوخی بودن آن نشود، بازیکنی که به طور تصادفی جوک را حذف کرده است می تواند برای اینکه تصمیم اشتباهی نگیرد، قطعه را برگرداند.